Jak czyścić i dbać o estetyke naszych Skodinek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • naver
    Elegance
    • 2015
    • 784
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    krzygaj, jasne że tak, ale kolega pisze o UC, więc wydaje mi się, że chce zrobić korektę - dlatego w takim przypadku raczej warto wyglinkować auto.

    Ja będę glinkował tylko przed nakładaniem wosku, kiedy będzie już trochę tego syfu, a jeśli nie będzie takiej potrzeby to kolejne glinkowanie pójdzie dopiero na następny sezon letni.

    U mnie po dekontaminacji i deironizacji nadwozia glinka nie miała jakoś specjalnie dużo pracy.
    Moje 1.6 MPI BSE

    Komentarz

    • amdp
      Classic
      • 2015
      • 35
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      Panowie mam zamiar zakupić "osprzęt" do pucowania samochodu. Chciałbym zacząć od nałożenia wosku. Do tego celu potrzebne mi będzie:
      - aktywna piana
      - szampon
      - glinka
      - wosk
      - akcesoria

      Mam 2 pytania:
      1) czy po glinkowaniu trzeba używać cleanera?
      2) jaki wosk wybrać: syntetyczny czy naturalny?

      Auto jest nowe.
      Octavia III 1.8 TSI DSG6 4x4 L&K

      Komentarz

      • gusiak11
        L&K
        • 2013
        • 1362
        • Ford

        Zamieszczone przez amdp
        czy po glinkowaniu trzeba używać cleanera?
        Glinka to glinka a cleaner to cleaner, glinka ma za zadanie usunąć z lakieru to czego nie usuneła deironizacja, dekontmianacja i aktywna piana, btw tego brakuje w ww. zestawie.
        Cleaner ma za zadanie przygotować lakier przed nałożeniem wosku, często to on daje look i śliskość a wosk ma tylko zabezpieczyć.

        Zamieszczone przez amdp
        jaki wosk wybrać: syntetyczny czy naturalny?
        To jest bardzo trudne i ogólnikowe pytanie, nie podałeś ile chcesz na to wydać, na czym Ci zależy czy na trwałości czy na looku więc ciężko coś powiedzieć, jest dużo zwolenników wosków naturalnych jest duże grono fanów wosków syntetycznych czy hybryd.
        http://carsdetailing.blogspot.com/

        Komentarz

        • amdp
          Classic
          • 2015
          • 35
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          gusiak11, a czy mógłbyś podać mi przykładowy komplet środków potrzebnych do przygotowania auta na woskowanie?
          Jeżeli chodzi o cenę to chciałbym wydać jak najmniej tak ok. 250zł (aktywna piana, szampon, glinka, cleaner, wosk).

          Jeżeli chodzi o wosk, to chciałbym, żeby dobrze kropelkował i chronił lakier min 3miesiące.
          Octavia III 1.8 TSI DSG6 4x4 L&K

          Komentarz

          • gusiak11
            L&K
            • 2013
            • 1362
            • Ford

            amdp,

            Ciężko powiedzieć bo to co podoba się mnie nie koniecznie musi tobie

            Do mycia
            Piana moze być coś z Valet pro
            Szampon dobrze było by jak będzie miał neutralne pH i bez żadnych wosków itp... bardzo korzystnie cenowo wychodzi PrestaSudzz
            Jak masz nowe auto z salonu na razie glinkę sobie odpuść nie sadzę że będzie Ci potrzebna, kup natomiast cos do lotnej rdzy np. Prix od tenzi i jakieś tar&Glue na początku powinno wystarczyć na nowe auto.
            Cleaner jest uzależniony od wosku który wybierzesz inne są pod woski naturalne inne pod woski syntetyczne.

            Co do kropelek i trwałości.... jest to zależne od tylu czynników że ciężko coś powiedzieć... przygotowanie lakieru, dobór clenera, warunki użytkowania, ilość km w tym okresie, ilość myć w tym okresie itd... nawet kolor lakieru może mieć znaczenie bo inaczej nagrzewa sie biały a inaczej czarny samochód.

            Wosk np. Fk-1000 możesz kupić w testerach, kup taki sampler i zobaczysz, nie spełni oczekiwań będziesz miał do felg.
            http://carsdetailing.blogspot.com/

            Komentarz

            • DetailerShopP-ń
              Rider
              • 2014
              • 284
              • Octavia III combi (5E5)
              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

              naver,
              Program "syntetyki", 30-40°C (lub więcej jeśli zbytnio nie zależy Ci na ich trwałości), +pranie wstępne.
              Ręcznik do osuszania pierzemy bez dodatku płynu do zmiękczania i absolutnie nie razem z fibrami brudnymi od wosku, powłok itp. W obu przypadkach materiał ulegnie "zaimpregnowaniu" - będzie gorzej wpijał wodę.
              DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
              https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
              http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472

              Komentarz

              • naver
                Elegance
                • 2015
                • 784
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Gusiak, a Wy pracując nakładacie jedną warstwę wosku, czy może więcej?

                Ja położyłem dość grubo, chyba za dużo wkręcałem aplikator w wosk, bo miejscami ciężko było mi go spolerować a i na gąbce została masa wosku, że się go doczyścić początkowo nie mogłem, dopóki mi nie powiedziałeś, żeby to zostawić i niech czeka na kolejne nakładanie :roll:

                Edit
                @UP
                Będę prał to w środku do prania dla niemowlaków, tam nie ma raczej mowy o jakichś dodatkach, myślę, że będą w sam raz do prania. Natomiast ręcznik chyba przepiorę w rękach, żeby wszystkie fibry niebieskie się nie zrobiły
                Moje 1.6 MPI BSE

                Komentarz

                • gusiak11
                  L&K
                  • 2013
                  • 1362
                  • Ford

                  Zamieszczone przez naver
                  a Wy pracując nakładacie jedną warstwę wosku
                  zazwyczaj jedną, jest to wystarczające, może warstwować w niczym to nie przeszkadza, natomiast filozofia dam grubiej to nie bede musiał dwa razy to zła filozofia sam napisałeś dla czego
                  Zamieszczone przez naver
                  miejscami ciężko było mi go spolerować
                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                  Komentarz

                  • slawoj
                    Classic
                    • 2016
                    • 17

                    Zamieszczone przez naver
                    krzygaj, jasne że tak, ale kolega pisze o UC, więc wydaje mi się, że chce zrobić korektę - dlatego w takim przypadku raczej warto wyglinkować auto.

                    Ja będę glinkował tylko przed nakładaniem wosku, kiedy będzie już trochę tego syfu, a jeśli nie będzie takiej potrzeby to kolejne glinkowanie pójdzie dopiero na następny sezon letni.

                    U mnie po dekontaminacji i deironizacji nadwozia glinka nie miała jakoś specjalnie dużo pracy.
                    Po prostu zbytnio nie znam się na tej robocie i stąd moje nieprecyzyjne pytania Glinki boję się Nie wiem czy słusznie czy nie, ale zdaje mi się, że może niekoniecznie trzeba jej używać na nowy lakier? Po prostu chcę umyć, a potem nawoskować samochód. Co muszę uzyć między myciem a woskowaniem? czy może nie musze nic, jesli auto nie jest mocno zabrudzone?

                    Komentarz

                    • naver
                      Elegance
                      • 2015
                      • 784
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Jeśli masz nowe auto to prawdopodobnie glinka jest Ci zupełnie zbędna, pytanie w takim razie dlaczego chcesz używać UC? Masz już sporo mikrorysek, że chcesz ściernym środkiem autko oblecieć?

                      Co do glinki, gdyby była taka potrzeba to na prawdę nie ma się czego bać, dla mnie to była o wiele przyjemniejsza zabawa niż z pastą polerską i mocowaniem się z jej wypracowaniem. I mimo, że moje podejście było pierwszym razem praktycznie z każdą rzeczą, którą zrobiłem (bo nawet mycie na dwa wiadra było dla mnie nowym pojęciem :wink: ) to po 10 godzinnym przelocie trochę się jednak poduczyłem, pewne rzeczy następnym razem zrobię sprawniej i pewnie szybciej
                      Moje 1.6 MPI BSE

                      Komentarz

                      • cianek
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 171
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez gusiak11
                        amdp,
                        Jak masz nowe auto z salonu na razie glinkę sobie odpuść nie sadzę że będzie Ci potrzebna,
                        No tu może być różnie. Brat kupił nowe z salonu, a jak przeciągnąłem ręką po lakierze to czuć było pod palcami, że bez glinki się nie obejdzie.

                        GARAŻ

                        Komentarz

                        • slawoj
                          Classic
                          • 2016
                          • 17

                          Zamieszczone przez naver
                          Jeśli masz nowe auto to prawdopodobnie glinka jest Ci zupełnie zbędna, pytanie w takim razie dlaczego chcesz używać UC? Masz już sporo mikrorysek, że chcesz ściernym środkiem autko oblecieć?)
                          Wiesz co, po prostu przeczytałem opis, że usuwa ptasie odchody itp i przygotowuje auto pod woskowanie Jesli to jest bardziej agresywny środek to jest mi oczywiście zbędny

                          Czyli tak Chcę po prostu zakupić kilka środków, które mi wystarczą do mycia auta + jakiś wosk. Wszystko z oferty meguiar's.
                          Szampon Gold Class http://www.meguiars.pl/shop/product_...roducts_id=263
                          Rękawica do mycia http://www.meguiars.pl/shop/product_...roducts_id=322
                          ściereczka do polerowania z mikrofibry Meguiar's

                          I mam pytanie co do wosku na srebrny samochód + aplikator. Możesz doradzić?

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            slawoj - dlaczego akurat Meg's ? I dlaczego (chyba, że źle odczytałem Twój post) chcesz robić zakupy w sklepie Meg'sa ? Zarejestruj się lepiej w którymś ze sklepów internetowych (np. u jednego z forumowych sprzedawców: http://detailingshop.pl/, lub http://showcarshine.pl/) - uzyskasz rabat 5% na zakupy i wybierzesz sobie coś z palety innych producentów, albo (jeśli już tak bardzo chcesz) kupisz produkty Meg'sa w niższej cenie, niż w sklepie firmowym. Nie mówię, że produkty Meg'sa są "be", bo wcale tak nie jest. Jednak np. szampon wziąłbym naszego rodzimego ADBL (o zapachu coli). Pamiętaj, że - poza wymienionymi już przez gusiak11 środkami do zanieczyszczeń ze smoły/asfaltu i lotnej rdzy - potrzebne Ci są jeszcze pewne akcesoria: musisz po umyciu osuszyć lakier (a więc ręcznik do osuszania - inaczej zostaną ci plamy po wodzie, tzw. water spoty), musisz czymś nałożyć wosk/sealant (a więc aplikator do wosku). Do srebrnego lakieru brałbym sealant, lub hybrydę - subiektywnie uważam, że srebrny to kolor lakieru, na którym efekt da tylko szklistość syntetyka. Efekt po naturalnym wosku nie będzie tak widoczny.
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • gusiak11
                              L&K
                              • 2013
                              • 1362
                              • Ford

                              Zamieszczone przez cianek
                              No tu może być różnie. Brat kupił nowe z salonu, a jak przeciągnąłem ręką po lakierze to czuć było pod palcami, że bez glinki się nie obejdzie.
                              Tak bywa tak czasem, miałem astrę IV w garażu ale wyprzedaż rocznika kilka dobrych m-c stała na palcu salonowymi na dolnym śląsku... było co robić... ale nie przypuszczam że kolega bedzie mial o3 z aż tak odległej produkcji

                              natomiast poziom wiedzy nikomu nie umniejszając oczywiście ale podejrzewam ze kolega może więcej szkody zrobić tą glinką niż pożytku więc narazie wykasowanie go z listy nie spowoduje wg. mnie znaczących braków
                              http://carsdetailing.blogspot.com/

                              Komentarz

                              • naver
                                Elegance
                                • 2015
                                • 784
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                A wirujecie po praniu te fibry i pady? Jeśli tak to jakie prędkości są sprawdzone i w miarę bezpieczne?
                                Moje 1.6 MPI BSE

                                Komentarz

                                • gusiak11
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1362
                                  • Ford

                                  Zamieszczone przez naver
                                  A wirujecie po praniu te fibry i pady? Jeśli tak to jakie prędkości są sprawdzone i w miarę bezpieczne?
                                  Panowie sorry ale kilka ostatnich postów przypomina mi bicie piany z popularnego forum o dbaniu o auto.

                                  Ja piorę w płatkach mydlanych... a jak w jeleniu... a ja dolewam octu ....

                                  Ludzie to są są tylko fibry, 100% poliester czasem 20% poliamid tak czy siak czysty syntetyk...
                                  w garażu mamy ich kilkadziesiąt... jak wszystkie ida do prania to 6kg pralka jest napełniania 3x, dziele je na mniej brudne i bardziej bo te drugie ida na 2 etapy prania plus namaczanie, piorę normalnie w proszku ( proszki do prania też zawierają zmiękczacze bo inaczej miały by problem z praniem) dolewam zawszę porcje płynu do płukania i nie zauważyłem żeby coś się fibrom działo czy to ręczniki do osuszania czy to już takie zmęczone fibry do docierania felg.... a robię tak już ponad 2 lata. Wychodzą czyste, miękkie i nie zauważyłem żeby miały problem z wchłanianiem wody... jedynie fibry po powłoce nadają sie na śmiecie bo po praniu bardzo słabo chłoną wodę ale cóż wliczone w koszty roboty
                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                  Komentarz

                                  • marr1usz
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 30

                                    Chciałbym kupić jakiś ręcznik do osuszania samochodu. Czy możecie mi coś polecić?
                                    Mam na oku ręcznik FLUFFY DRYER: http://allegro.pl/fluffy-dryer-90x60...794897380.html
                                    Jakieś opinie o nim? I czy jeden taki ręcznik wystarczy do osuszenia O2 liftback?

                                    Komentarz

                                    • DetailerShopP-ń
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 284
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                      Fluffy to podstawowy, dość udany i niedrogi ręcznik do osuszania. Są na rynku od niego lepsze i gorsze (te odradzam). Na początek będzie ok.
                                      Jeśli nie masz na aucie żadnego wosku i pogoda nie pomaga (tzn jest chłodno i bezwietrznie) to ciężko będzie Ci dokładnie osuszyć tym jedynym ręcznikiem Octavię. Ale wystarczy że jest ciepło i/lub masz na aucie wosk czy jakąś inną formę zabezpieczenia (większość wody spływa sama) - wtedy nie powinno być problemu
                                      DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
                                      https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
                                      http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472

                                      Komentarz

                                      • marr1usz
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 30

                                        Planuję jak pogoda się ustabilizuje nałożyć wosk. Na oku mam Collonite 476s. Konieczne jest glinkowanie, cleaner przed woskowaniem? Trochę w cenie te środki... :P

                                        Komentarz

                                        • DetailerShopP-ń
                                          Rider
                                          • 2014
                                          • 284
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                          Glinkowanie konieczne może nie jest ale na pewno się przyda - na gruntownie oczyszczonym nadwoziu woski trzymają się lepiej.
                                          A jest to szczególnie istotne w przypadku typowych wosków ochronnych, jak wspomniany Collinite.

                                          Cleaner również jest w tym wypadku krokiem opcjonalnym. Jeśli głównie stawiasz na trwałość zabezpieczenia (co można wywnioskować po wybranym wosku) to w tym przypadku cleaner bym sobie odpuścił.
                                          Możesz również odtłuścić lakier izopropanolem.
                                          DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
                                          https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
                                          http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472

                                          Komentarz

                                          • marr1usz
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 30

                                            Dzięki za podpowiedź :szeroki_usmiech Czyli wystarczy mycie ręczne (2 wiadra), zakamarki APC, osuszenie samochodu, odtłuszczenie izopropanolem i potem nałożenie wosku?

                                            Komentarz

                                            • DetailerShopP-ń
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 284
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                              Ja bym jeszcze dołożył tam glinkowanie
                                              DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
                                              https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
                                              http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472

                                              Komentarz

                                              • marr1usz
                                                Classic
                                                • 2016
                                                • 30

                                                Ok, dzięki bardzo za pomoc!

                                                Komentarz

                                                • darek_w
                                                  Ambiente
                                                  • 2015
                                                  • 100
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Przyszedł czas na wiosenne porządki . Tym razem postawiliśmy na zymola.
                                                  Colli na O3 przeleżał bez zastrzeżeń praktycznie od listopada do końca marca, natomiast na O1 pod koniec stycznia już go nie było. Podłoże było przygotowane w ten sam sposób i kładziony na "golasa".
                                                  Załączone pliki
                                                  O3 STYLE+AMAZING

                                                  Komentarz

                                                  • gusiak11
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1362
                                                    • Ford

                                                    Zajmol to zajmol a w połączeniu z HDC :szeroki_usmiech

                                                    good job
                                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...